Waarschuwing:

Wegwijzer.overheid.nl is een testwebsite. De informatie op deze website is gecontroleerd maar niet altijd volledig.

Wegwijzer Overheid

Klacht indienen over zorgaanbieder bij geschilleninstantie

Heeft u een klacht ingediend bij uw zorgaanbieder? En komt u er niet uit met uw zorgaanbieder of een klachtenfunctionaris? Dan kunt u een klacht indienen bij een geschilleninstantie.

Geschilleninstantie in de zorg

U stuurt uw klacht naar een erkende geschilleninstantie. Vraag uw zorgaanbieder welke geschilleninstantie dit is. U vindt dit ook vaak op de website van uw zorgaanbieder. Elke zorgaanbieder moet aangesloten zijn bij een geschilleninstantie.

De geschilleninstantie doet een uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden.

Klacht indienen bij Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg

U kunt ook bij het Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg een klacht indienen over een arts of zorginstelling.

Landelijk Meldpunt Zorg: hulp en advies bij klachten

Wilt u meer weten over de mogelijkheden om uw klacht op te lossen? Neem dan contact op met het Landelijk Meldpunt Zorg. Het meldpunt beantwoordt ook uw vragen en helpt u met praktische tips.

Vragen over dit onderwerp?

Bel met Informatie Rijksoverheid:

Telefoon1400

Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. 

Meer contactmogelijkheden

Laatst gecontroleerd op 5 maart 2024