Gemeente Amsterdam: verhuizing bij de gemeente melden
De volgende documenten heeft u nodig om uw verhuizing door te geven:
Online
- Een huurcontract
- Een toestemmingsverklaring voor inschrijving op adres
- Bij antikraak: de gebruikersovereenkomst
Per post
- een kopie van een geldig identiteitsbewijs (een paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs). Met hierop de foto en handtekening
- een kopie van het volledige huur- of koopcontract.
- als u antikraak gaat wonen: een kopie van de gebruikersovereenkomst.
- als u bij iemand gaat inwonen: een toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner en een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs. Met hierop de foto en handtekening.
Stadsloket
Meenemen
- paspoort, ID-kaart, rijbewijs of verblijfsvergunning.
- Kopie van uw huurcontract of koopcontract tot en met de pagina waarop de handtekeningen staan.
- als u bij iemand woont:een toestemmingsverklaring van de bewoner en een kopie van het paspoort, rijbewijs of ID-kaart van de bewoner.
- bij antikraak: kopie gebruikersovereenkomst.
Verhuizing doorgeven
Online
Log in met DigiD en geef uw verhuizing online door.
Per post
U kunt uw verhuizing ook per post doorgeven. Stuur uw brief naar
Gemeente Amsterdam
T.a.v. Dienstverlening - Verstrekkingen
Postbus 2214
1000 CE Amsterdam
Stadsloket
U komt persoonlijk langs bij een Stadsloket. Dat kan zonder afspraak. Voor Weesp maakt u wel een afspraak.
Het doorgeven van een verhuizing is gratis.
Wij verwerken uw verhuizing binnen 3 weken.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Amsterdam