Klacht indienen bij klachtencommissie basisschool
Heeft u een klacht over hoe dingen gaan op de basisschool van uw kind? Bijvoorbeeld over het gedrag van een leerkracht? Of over een beslissing van het schoolbestuur? Praat hier dan eerst over met de leerkracht van uw kind. Of met de leiding van de school. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie.
Klachtencommissie
Elke school moet een klachtencommissie hebben waar ouders en leerlingen terechtkunnen met hun klacht. De klachtencommissie onderzoekt eerst de klacht en geeft dan advies aan het schoolbestuur. Aan de hand van dit advies kan het schoolbestuur maatregelen nemen.
Heeft de school waarover u een klacht heeft geen eigen klachtencommissie? Dan moet de school zijn aangesloten bij een regionale of landelijke klachtencommissie. Daar kunt u met uw klacht terecht.
Klacht indienen
U dient de klacht in bij de klachtencommissie. In de schoolgids op de website van de school van uw kind staat beschreven hoe u dit moet doen. U kunt ook een vertrouwenspersoon op school vragen u te helpen bij het indienen van de klacht.
Bel met Informatie Rijksoverheid:
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.